Nov 5, 2004

NPR Ombudsman Jeffrey Dvorkin raises questions about the ties between the network's Day to Day and Slate in light of the Microsoft-owned mag's announcement that most of its staffers would vote for John Kerry. As Day to Day also noted, Slate joined other media outlets and bloggers in sharing exit-poll data on Election Day that at first favored Kerry to win. The Poynter Institute's Steve Outing and Online Journalism Review's Mark Glaser look at the use of these polls.
FCC Auction 37 began Nov. 3. You can follow it at this FCC site (follow the link to "Bidding System and Results"—the page can't be linked to directly). Earlier articles in Radio World summarized the bidding process and presented a nice map that shows where the frequencies at stake are located.
Citing declines in traditional revenue sources, KERA-TV/FM in Dallas announced job cuts and schedule changes that trim $1.1 million from its budget, reports the Fort Worth Star-Telegram. (Registration required.)
NPR has combined its operations and engineering departments and promoted longtime employee David Argentieri as their senior director, reports Radio World.
Congressmen from Hawaii have asked the FCC to expedite approval of a Hawaii Public Radio transmitter that would serve Maui, reports Pacific Business News.